Je hebt twee belangrijke accounts, die je elk voor verschillende toepassingen dient in te zetten. Om je accounts te activeren, kan je terecht op het personeelsplatform.
Het Odisee-account (Odisee-mailadres met je eigen naam, bv. voornaam.naam@odisee.be) gebruik je wanneer je onderstaand aanmeldscherm ziet. Het wordt onder andere ingezet voor deze toepassingen:
- het personeelsplatform
- Microsoft 365 (Outlook e-mail, OneDrive, Microsoft Teams …)
- e-books en e-courses
- de Servicedesk
Voor onderstaande doeleinden maak je eveneens gebruik van je Odisee-account:
- aanmelden op een Odisee-computer (o.a. in de computerklas en de bibliotheek)
- aanmelden op het wifi-netwerk van de hogeschool (CAMPUSROAM)
- andere Odisee-applicaties (bv. printkrediet.odisee.be)
Om veiligheidsredenen wordt multifactorauthenticatie (MFA of 2FA) ingezet. Ben je niet vertrouwd met MFA? Klik dan zeker even door naar deze pagina. De MFA is 30 dagen geldig onder voorwaarde dat je bij de vraag Aangemeld blijven op Ja klikt.
Het Associatie-account of KU Leuven-account (bv. u0012345 en een zelfgekozen wachtwoord) gebruik je wanneer je onderstaand aanmeldscherm ziet. Het wordt onder andere gebruikt voor:
- het leerplatform Toledo
- het toets- en examenplatform Ans
- administratieve toepassingen op KU Loket (bv. ECTS-fiches, studentenlijsten, puntenadministratie)
- de bibliotheekcatalogus LIMO
Vanaf 26/02/2025 is het verplicht om MFA in te schakelen op het Associatie-account. Hoe je MFA inschakelt en gebruikt, vind je in deze clip voor Android en in deze clip voor Apple iOS.